Kapitel 48

Förlåt igen för uppdateringen!
Jag lovar att bättra mig!
Men det är inte så många kapitel kvar nu.. :)
-----------------------------------------------------------------------------------
-Okej.. du får berätta först, sa jag.
-Nej du.. Du sa först så då får du börja också, sa Ulrik med ett léende jag inte var säker på om det var äkta eller inte.
-Jaja, men lova mig en sak?
-Vadå?
-Att du inte blir arg på mig. ...eller berättar för nån.
-Nejdå, jag ska inte.
-Okej, bra
Jag tog ett djupt andetag och blundade.
Jag berättade ALLT om Patrik.
Ulrik höll mig i handen hela tiden och lyssnade bekymrat.
Jag lyckades hålla mig från att gråta, men rösten skar sig då och då, och jag snyftade till ibland.
-Varför har du aldrig berättat? Du kan prata om allt med mig.. Du vet att du kan lita på mig va?
-Ja, jag litar på dig Ulrik, det är abra det att... Patrik sa att han skulle mörda mig om jag berättade..
-Ahaa...
Ulrik blev tyst och kollade med en tom blick rakt ut i skogen.
-Vad är det Ulrik? frågade jag efter en stund.
-Nej, inget... sa han och log kort mot mig.
-Happ..
Solen började sakta gå ner och myggorna började komma.
Det kändes nästan som man blev uppäten av dom.
-Asså ååh! Hurfan ska vi ta oss härifrån!?
-Vet inte... Vi får komma på nåt.
Vi försökte ta oss loss på flera olika sätt men det var lönlöst.
Repen satt så hårt att man fick sår av dem.
Jag suckade, lutade huvudet mot trädet och tänkte...
-Ulrik kan du nå min byxficka tror du?
-Ehh, va?
-Jag är nästan säker på att jag har ett rakblad där!
-Va? har du? varför det? frågade Ulrik med en glad ton.
-Jag tror det, och ingeeeen aning.
Ulrik försökte nå min ficka med handen men han nådde inte.
Jag försökte flyta mig lite närmare honom, det hjälpte nog itne mycket, nån millimeter möjligen.
Ulrik tröck och tröck handen mot min ficka, repen satt så hårt.
Jag såg i ansiktet hur ont det gjorde för honom.
Stackars...
-Jag tror jag kan få tag på den! Så nära......
Han bet sig i läppen och tröck ihop ögonen för att han tog i så mycket och att det gjorde så ong.
Tillslut lyckades han ta sig preciiis till fickan.
Han stoppade ner handen och mycket riktigt, där låg ett rakblad.
-Yes! sa Ulrik för sig själv när han fick tag på det.
Att jag inte tänkte på det tidigare... dum jag känner mig :s
Ulrik böjde handen upp och började genast gnida rakbladet mot repet.
Sakta men säkert blev repet tunnare och tunnare.
Efter en lååång stund när han fått lös oss (det var lindat rätt många varv så..)
-Jag kan andas normalt! Åh vad skönt det känns att kunna röra på sig! sa Ulrik.
-Ja varkligen! sa jag och sträckte på mig.
Jag kollade på hans arm, det rann blod..
-Gör det ont? frågade jag bekymrat.
-Jo, fast det är inte så farligt.. Men kom nu, vi sticker innan dom kommer tillbaks!
-Okej... Vilket håll? frågade jag.
-Ingen aning, vilket som helst. Sa Ulrik.
Han började gå åt ett håll och jag följde bara efter honom.
Vi gick och gick men det kändes som vi inte kom nånstans allt, som om vi gick i cirklar.
Allt såg ju förfan likadant ut!
Och myggarna följa efter oss hela tiden.
*Surrrrrrr*
ÅÅH! JAG HATAR MYGGLJUD!
Varför ska dom alltid flyga kring öronen?
Önskar myggor inte fanns, dom är ju bara jobbiga.
Vad har dom för uppgift här egentligen?
Att bli hatade eller?
-Ulrik, jag är trött... Jag orkar inte gå mer
-Jag vet, jag med. Men vi kan ju inte sova här heller. Vi måste fortsätta..
-Jag vet, och det är nog det värsta.
Vi fortsatte gå.
Vi borde nog ha tagit andra håller, men det är alldeles försent att vända nu.
-Sofie! Kolla! Sa Ulrik pekade framåt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Måste verkligen bättre uppdateringen... förlåt igen!


Kommentarer
Postat av: Elsa

Asbra! Vill inte att det någonsin ska komma ett sista kapitel!/:

2012-04-15 @ 06:56:09
Postat av: Emelie

Jättebra ;)

2012-04-15 @ 10:04:06
Postat av: Emma

Grymt kapitel!

2012-04-15 @ 10:49:16
Postat av: Rebecca

jättebra! men vad var det ulrik ville snacka om? fattade inte det xD

2012-04-15 @ 11:52:59
Postat av: kajsa

superbra! tack för att du äntligen uppdaterade! ;)

2012-04-15 @ 13:50:05
URL: http://ulriiikmunthernovell.blogg.se/
Postat av: tilda, som älskar din novell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jätte bra, det kommer aldrig ett slut på den här novellen det får inte komma ett slut, men du hur många kapitel tänker du göra !! ?? <3

2012-04-15 @ 18:25:03
Postat av: Linn

As bra! Läser du några Ulrik noveller?

2012-04-15 @ 21:48:34
Postat av: erika anestedt

meeer

2012-04-16 @ 16:43:33
URL: http://baraulrikmunthernovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0