Kapitel 51

Som vanligt, kommentera jättegärna om ni har några idéer!
Me gusta hjälp.
----------------------------------------------------------------------------------------
Jag vaknade av att Ulrik skakade till min arm.
-Vakna Sofie, vi är framme! sa han med sin hesa röst.
-Oj.. sa jag ännu hesare.
Jag hörde hur jag lät jättetrött.
Vi gick av bussen i Göteborg.
-Så... ska vi ta en långpromenad resten eller tar vi buss?
-Det går ingen buss den här tiden, så vi får nog gå.. sa Ulrik.
Jag svarade inte.
Vi började gå längst vägen och pratade litegrann.
-Är du trött eller? sa Ulrik halvskrattandes.
-nej, vådårå?
-Nae inget speciellt... Tänkte bara med tanke på att du låter sjukt trött och somnade efter bara nån minut på bussen;)
-Men nu har jag ju sovit, så är inte trött längre? sa jag.
-Du sov som en stock ju!
-Jasså var jag svår att väcka alltså?
-Jo det också. sa Ulrik hemlighetsfullt.
-VADÅ OCKSÅ!?
Ulrik stoppade händerna i fickorna och vi gick vidare.
-Hallåååå? sa jag och viftade med handen framför ansiktet på honom.
-va?
-Vad menar du med ''det också''
Han skrattade till hemligetsfullt.
-Bara det att du snarkade hela vägen;) sa Ulrik
-DU SKOJAR?!? FAN VA PINSAMT!!
Nu började Ulrik asgarva.
-Asså vafan? FATTA SÅ JÄVLA PINSAMT! D:
Ulrik fortsatte att garva så han knappt kunde stå.
-VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ JÄVLA ROLIGT!?
-Att du gick på det! HAHAHAHHAHAHAHHA! sa Ulrik samtidigt som han garvade.
-Ha-ha jättekul, va?
-MEN JA! HAHAHAHHAHAHAHA.
-Asså är du lite trött eller nå? haha.
När jag stått och kollat på Ulrik som garvade några sekunder och försök se allvarlig ut klarade jag inte mer så jag började också garva.
Jag kan bara inte vara sur på honom....
Resten av vägen gick vi tysta.
-Fan det är låst, sa Ulrik irriterat när vi var framme
-Amen det är väl inte så konstigt? det är väl rätt sent..?
Ulrik svarade inte.
Han stod och funderade en stund sen gick han bara iväg.
-Vars ska du!?
-Jag kommer strax, vänta här.
Efer bara några sekunder kunde jag inte se honom längre.
Det var sjukt mörkt och jag hade värdelöst mörker-seende.
Jag lutade mig mot dörren och väntade på att han skulle komma tillbaka.
Efte max en minut var han tillbaks.
Han höll en nyckel i handen.
-Vars gick du?
-Nyckelgömma, sa Ulrik med ett leende på läpparna.
Han låste upp och vi smög in.
-Vill du ha något att äta? frågade han.
-aa jo, det skulle sitta fint! Är helt utsvulten.
-Då är vi två!
Jag gjorde gröt och två mackor, Ulrik åt samma, fast med kaffe till.
-Är det verkligen så smart att dricka kaffe innan man ska sova? frågade jag.
-haha, förmodligen inte.. sa Ulrik och fortsatte dricka ut koppen.
-Ulrik?
-Ja?
-Vi måste verkligen polisanmäla allt, och vi måste hjälpa David! Jag vet inte ens om han är vid liv ju!
-Jag lovar att vi gör det imorgon bitti, duger det?
-aa... Vi far till polisstationen direkt vi vaknar va? sa jag osäkert
-Självklart.
Vi plockade undan och sen gick vi upp till Ulriks rum.
Madrassen låg kvar på golvet sen sist.
Vi gick direkt o la oss, Ulrik på sängen, jag på madrassen.
-Sofie? sa Ulrik. Han lät väldigt osäker på rösten.
-Vad är det? sa jag och försökte att inte låta irriterad.
Det är så jobbigt när man just håller på att somna åsså säger nån något så blir man klarvaken igen.
-Jo asså.... du vet när vi var fast i skogen?
-Hur skulle jag kunna glömma det?
-ja men.. Jag sa ju att jag skulle berätta något, men jag gjorde aldrig det.
-mm...
-Asså, det är nog bäst om du får veta ändå...
Rösten sprack när han pratade.
Han lät typ ''orolig'' på nåt sätt... Åh, jag vet inte. Han lät iallfall ine som vanligt.
Som om han var rädd över hur jag skulle reagera eller nåt.
vad var det nudå...?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra! :D

2012-05-16 @ 16:29:21
Postat av: Sara

Jätte braaa

2012-05-16 @ 17:43:06
Postat av: Anna

fortsätt,mer!

2012-05-16 @ 18:35:59
Postat av: kajsa

jätte bra! :D

2012-05-16 @ 20:47:02
URL: http://ulriiikmunthernovell.blogg.se/
Postat av: Elsa

Superbra!!! Meeeer!!!!;D

2012-05-16 @ 21:27:41
Postat av: rebecca

meeeeeeeeeeeeeeer!

2012-05-17 @ 18:29:33
Postat av: Anonym

OMFG MER!

2012-05-18 @ 10:39:41
Postat av: Anonym

MEN HALLÅ!? När kommer svarsvideon på frågestunden?????

2012-05-18 @ 19:54:55
Postat av: Emelie

Jättebra :D

2012-05-19 @ 11:21:45
Postat av: IKA

meeer

2012-05-20 @ 20:41:42
URL: http://baramunthernovell.blogg.se/
Postat av: Alice♥

Jätte bra!! ÄLSKAR den! :D ♥

2012-05-23 @ 18:40:27
Postat av: Elsa

När kommer det mer? Stressa absolut inte men jag längtar sååååååå mkt!;)<3

2012-05-27 @ 20:15:06
Postat av: Anonym

kommer det nått nytt? =)

2012-05-27 @ 23:13:26
Postat av: viktoria

Lite dålig uppdatering men det gör inte mig nåt, älskar kapitlet <3

2012-05-30 @ 06:47:32
Postat av: Anonym

tycker du kan lägga upp ett nytt kapitel nu, längtar så! :D

2012-05-30 @ 17:33:43
Postat av: Lifelover

Den är sjukt bra! Har just läs igenom ALLA kapitlen (hade ju bara hoppat in mitt i innan). Den är verkligen bäst! Vill inte stressa, men längtar till nästa inlägg! :D <33333

2013-05-09 @ 17:11:19
URL: http://mywonderfulworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0